Yeni Ekonomiye Giriş

16.06.2011 Perşembe günü yapılan eTohum Girişimcilik Yaz kampında Burak Büyükdemir hocamız Yeni Ekonomiyet giriş ve eticaret modelleri hakkında çok güzel bir ders&sunum yaptı. Bununla ilgili aldığım notları yine sizlerle paylaşıyorum. Yeni Ekonomiye Giriş - Artık bilginin yanında yaratıcılıkta çok önemli, bilgi tek başına yeterli değil günümüzde. - Gelecek için salt bilgi yeterli değil, gelecek için bizim yaratıcı, katma değerli ürünler ve fikirler sunmamız gerekli. - İnternet Tarihi; 1961-1974/Buluş, 1975-1995/Kurumsallaşma, 1995-.../Ticarileşme. - İnternet Nüfusu; 1995-20 Milyon / 2007- 1 Milyar 350 Milyon / 2010 Yaklaşık 2 Milyar kişi. E-ticaret ve e-İş Modellerine Giriş - İş Modeli: Belli bir pazarda kar etme amacı ile tasarlanmış planlı faaliyet seti. - İş Planı: Şirketin iş modelini anlatan döküman. - E-Ticaret İş Modeli: İnternet'in ve Web'in eşsiz özelliklerini sonuç almak için kullanmayı ve kaldıraç etkisi yaratmayı amaçlar. Web Olgunluk Seviyeleri ve IT Karmaşıklığı - İlk Dalga: İnternet bilginin pazarlama ve kurumsal halkla ilişkiler bilgilerini sağlamak amacıyla broşür dalgası şeklinde olarak itilmesi için kullanıldı. - İkinci Dalga: İnternet müşterilere doğrudan satışlar için yeni bir kanal olarak kullanıldı, son müşteriler, kurumsal müşterilerden gelen siparişler, tedarikçilere siparişler ve müşterinin kendi hizmetlerini görmesi. - Üçüncü Dalga: İşletmeler iş modellerini internetin getirdiği avantajlardan faydalanması ve kullanması. Kısaca: İlk Dalga= Bağlantı, İkinci Dalga= Arayazılımlar, güvenlik, ölçekleme, veri ve işlem güvenliği ve 24 saat bulunabilirlik., Üçüncü Dalga= CRM e-Ticaret Çeşitleri Piyasa İlişkisine Göre Sınıflandırma - Business to Consumer (B2C). Örnek; hepsiburada, markafoni - Business to Business (B2B). Örnek; Alibaba - Consumer to Consumer (C2C). Örnek; ebay, pasaj.com Kullanılan Teknolojiye Göre - Peer to Peer (P2P) - Mobil Ticaret (M Ticaret) Yeni İş Kuralları - Zaman ve hız boyutları değişiyor. - İş süreçleri arasındaki süre kısalıyor. - İstekler eş zamanlı karşılanıyor. - Mekan-Mesafe boyutu değişiyor ve ağlarla kurulan bağlantılar sayesinde mekanın önemi azalıyor. - Eknomik değer, somuttan soyuta doğru yön değiştiriyor ve en önemli katma değer, elle tutulamayan hizmet ve bilgileyle yaratılıyor. - Eski ekonomide az bulunan, daha değerliyken yeni ekonomide değer, az olan ile değil bol olan ile yaratılıyor. - Üretim faktörleri arasına yenileri ekleniyor. Yaratıcılık, yetenek ve buluş da üretim faktörleri arasında yer alıyor. Küreselleşme ve Yerelleşme - Coğrafi mesafeler internet ve internet teknolojileri ile aşılıyor. - İnternet sayesinde pazarlar genişliyor. - Tedarik, üretim pazarlama fonksiyonları uygun herhangi bir yerde yapılabiliyor. - Küresel pazarların oluşması, beraberinde küresel rekabeti getirdi. - Rakipler fazlalaştı. Burak Büyükdemir hocama bu değerli ders&sunumu için birkez daha teşekkür ediyorum. Umuyorum ki bu notlar sizler için faydalı olur.